#23 Anneli Andersen “Kuidas jõuda norrakatega päris tehinguni?”

Anneli Anderseni tutvustus

Anneli Andersen Elab Norras ja aitab Eesti ettevõtetel Norra turul oma müüki käivitada. Norra turuga toimetab ta juba 2007. aastast, eksportmüügi ja äriarendusega viimased 20+ aastat. Ühes välismüügile suunatud tööga ja hobina selle kõrvalt on ta läbi reisinud 70+ riiki. Ta veab ekspordibutiiki Export2Norway ja temaga on viimase aasta jooksul Eestist ühendust võtnud rohkem kui 200 ettevõtet. Sellel lisaks 50 ettevõtet Lätist, Leedust, Poolast, Soomest, Saksamaalt, Sloveeniast, Prantsusmaalt ja Iisraelist. Tema maksvate klientide seas on täna ettevõtteid start-up’idest kuni 100-miljonilise käibega ettevõteteni välja.

Vaid aastaga on tema jälgijate arv LinkedInis ületanud 7000 piiri ning igat postitust loeb vähemalt 3000 – 4000, aga sageli ka 5000 – 10 000 inimest. Vägev, või mis. Ta on töötanud erinevates valdkondades nagu näiteks Nielsen turu-uuringud, GlaxoSmithKline, BBH Baltics ehk Saku Eesti, Aldaris Lätis ja Śvyturys-Utenos Leedus, EATON, GILD Bankers, Sorainen, Microsoft ning Bellus. Ekspordi suunalt oma üheks kõige arendavamaks tööks peab ta GILD Bankers’i fondidesse raha tõstmine üle Euroopa ja maailma – ta oli tol ajal iga jumala nädal mõned päevad Londonis, Stockholmis, Genfis, Helsingis, Zürich’is, Oslos või kusiganes müüki tegemas potentsiaalsetele investoritele, et saada neid GILDI fondidesse raha investeerima.

Küsitud küsimused:
  • Mis sind rasketest hetkedest läbi on aidanud?
  • Põgus ülevaade sinu taustast ja sellest, mida teed ja mis värk selle eralennukiga oli?
  • Millise ekspordi diili osas kõige rohkem uhkust tunned ja miks?
  • Millist tüüpi ettevõtted sinu poole abi saamiseks pöörduvad ja mis nende peamised väljakutsed on?
  • Mis on Soome eksportimise ebaõnnestumise põhjuseks ja mis tagaks edu?
  • Mida tähendab ekspordi lugu?
  • Kuidas eelistad esimeses faasis kokkusaamisi teha, kas päris elus või online’is?
  • Mis esimesest kohtumisest edasi saab?
  • Milline on Norra ühiskonna üldisem kirjeldus?
  • Kuidas saaks Eesti riik ühiskonna alumist otsa järgi tuua ning kuidas jõuaks Eesti Norrale lähemale?
  • Millisena kirjeldaksid Norra kohalikku ettevõtjat?
  • Kas Eesti ettevõtjal on konkurentsieelist Norra ettevõtja ees?
  • Kui sa peaksid kirjeldama Norra tavatarbijat, siis mis need olulised punktid oleks?
  • Mille osas me norrakatega hästi sobime?
  • Mida peaksime juurde õppima, et meil tekiks norrakatega parem klapp?
  • Kuidas me ettevõtjana saame norrakates veel usaldust tekitada?
  • Mis on veel vead, mida ekspordil Norra tehakse?
  • Kuidas valida sihtturgu?
  • Milliseid õnnestunud ja mitteõnnestunud Eesti ettevõtete Norra eksportimise lugusid sa saaksid jagada?
  • Kuidas Norra tavatarbija e-kaubanduses tegutseb?
  • Millist tüüpi Eesti ettevõtetele Norra turg hästi sobida võiks?
Mõned mõtted:
  • Väga head potentsiaalsete partnerite nimekirja saab kokku panna ainult kohalikku keelt rääkides ja turgu tundes.
  • Kui norra keelt ei oska, siis on usalduse ja ärisuhete arendamisel oluline väga hea inglise keele oskus … kuigi kõige sõbralikumad on norrakad ikka norra keeles..
  • Iga turuga, kus sul ei ole keelt suus, kannatab töö kvaliteet.
  • Eesti on südames ja eksport mõtetes.
Anneli Anderseni ettevõtmised:
Podcast on vaadatav siit:

Turunduslabor
Digiagentuur Lavii 
Marathon Studios 

Jaga ka sõpradele, kellel võiks sellest kuulamisest kasu olla. Aitäh!

Rohkem osasid

Subscribe