#32 Raido Pikkar “Thorgate: kuidas edukalt eksportida, tugevat tiimi ehitada ja kriisiks valmistuda”

Kes on Raido Pikkar?

Raido Pikkar rääkis start-up’indusest ammu enne, kui see seksikas oli ja meil ükssarvikud hakkasid tekkima. Sel ajal polnud veel Ragnar Sassil Pipedrive’i, vaid united catsanddogs. Vot täpselt, vaevalt te seda mäletate. Toggl alles kogus hoogu ning Bolti ehk kunagist Taxifyd polnud veel arendamagi hakatud.

Minu tutvusringkonnas ei ole teist sellist inimest, kes on nii paljusid erinevaid ettevõtteid seest ja väljast näinud ning neile nõu andnud. Tegelikult mitte ainult nõu, vaid päriselt tiivad. Mulle väga meeldis Raido hiljutine soovitus arendajatele ja minu meelest saab seda laiendada kõikidesse valdkondadesse. See kõlas nii: “Hakka mõtlema endast kui mitte arendaja, vaid arendajast mingis ärilises või elulises valdkonnas. Ole äriliselt pädevam ja saa aru suuremast pildist. Otsi üles valdkond, mille vastu tunned huvi ja saa lisaks IT-le ka selle valdkonna spetsialistiks. Tunne oma lõppklienti ja vaata suuremat pilti.”

Ta ei pidanud paljuks mind 2011. aastal kolm korda mentordada ja aidata mul valgusaastatega edasi jõuda. Koos fikseerisime hinna, et alla 20 euro ma midagi enam ei tee ning usun, et ta võib uhkust tunda, et täna müün oma päeva üle 3000 euro eest. Raido ütles, et kõik projektid on vaja koondada ühe brändi alla – sündis Lavii. Mille eest olen talle ütlemata tänulik, oli tema käsu peale Toggl kasutusele võtta, millega asusin oma aega mõõtma ja hindama, kuhu see päriselt läheb ning mida optimeerida. Teen seda siiani ning kõik, kes mu koolitustel on osalenud teavad, et ma ei saa sellest enam kuidagi üle ega ümber, sest see paganas on arenguks ülioluline võti. Mul on suur au siin täna sinuga vestelda, Raido Pikkar.

Küsitud küsimused:
  • Milliste start-up’pide üle sa ise kõige rohkem uhkust tunned ja miks?
  • Kuidas te oma digitali suunal ekspordi kliente saanud olete?
  • Kui palju turundus aitab teie sektoris kliente saada? Palju te teete turundust?
  • Kui lähed uuele turule kohapeale, mis sa kohtumistel räägid ja mis nõuandeid annad kuulajale?
  • Millele tuleks mõelda ja kuidas läheneda, enne kui oma tooteid/teenuseid digitaliseerida?
  • Mis on need rasked küsimused, mida küsite, et tuumani jõuda?
  • Nõuandeid kliendiintervijuude läbiviimiseks
  • Mille pärast osad start-up’id lähevad lendu ja teised mitte?
  • Kuidas head meeskonda kokku panna?
  • Kuidas märkad õiget hetke, millal inimene lahti lasta?
  • Mida soovitad 1:1 läbiviimistel?
  • Kuidas oled sa ise kriisiks valmistunud?
Raido Pikkari ettevõtmised:
Podcast on vaadatav siit:

Turunduslabor
Digiagentuur Lavii 
Marathon Studios 

Jaga ka sõpradele, kellel võiks sellest kuulamisest kasu olla. Aitäh!

Rohkem osasid

Subscribe