#38 Priit Vaikmaa “Kuidas TextMagic USA turul SMS teenust pakub ja 4M dollarilist kasumit teenib”

Kes on Priit Vaikmaa?

Juba 1998. aastal lõi Priit Eesti esimese internetiportaali XXL.EE. 2022. aastal tegi ta oma ettevõttega TextMagic 13.83 miljonit eurot käivet ning 4,62 miljonit eurot kasumit. Eelmisel aastal saatsid nad 294 miljonit SMS-i. 12 kuu aktiivsete kasutajate arv on neil 37 934 inimest. 68% nende tänastest klientidest on USA-st, järgneb UK 18% ning seejärel Austraalia ja Kanada. Näiteks 2021. aastal oli neil 32 503 tehtud testkontot, millest 32.48% muutus maksvateks klientideks. Kliendi hankimise hind oli 41.8 € ning kliendi eluea väärtus 620 €. Vau, ta teab oma ettevõtte numbreid ning on need väga ilusaks timminud.

2022. aasta lõpus oli meeskonnas 88 liiget, viimase aastaga pea kahekordistudes. Ta viis ettevõtte 2021. aasta lõpus ka börsile ja kaasas lisakapitali 2,5 miljonit eurot ning investorid olid valmis andma neile küsitust 20 korda rohkem raha. Ja et sellest kõigest on veel vähe, siis arendavad nad täiesti uut teenust nimega Touchpoint, millest ka kindlasti tänases saates juttu teeme.

Vaadates selle mehe tööeetikat, ettevõtte numbreid ja ambitsioone, siis kindlasti on tegu ühe väga potentsiaalika tuleviku ükssarvikuga. Kui ma uurisin, mida inimesed tema kohta LinkedInis ütlesid, siis leidsin sealt selliseid katkeid “Kõva töötegija ning visionäär, kes on ennast tippu töötanud” või “tark nii inimesena kui turundajana ning annab kogukonnale tagasi”. Ta on suurim eraannetaja SOS Lastekülale, panustanud Jõhvi programmeerimiskoolile “Kood Jõhvi” ning Eesti Haridusfondile. Nagu näha, siis lisaks suurele tarkusele, kogemusele ning edule on sellel mehel ka suur süda.

Küsitud küsimused:
  • Mida TextMagic ja Touchpoint teevad ja mis probleemi nad lahendavad?
  • Kuidas Priit TextMagicusse sattusid?
  • Kui keegi on täna samas rollis ja ostab mõnda ettevõtet, siis mis on Priidu soovitused?
  • Mis on Priidu igapäevane roll TM-s tänasel päeval?
  • Kuidas saada üle hinna küsimise hirmust?
  • Kui Priit läks TM juhtima, siis mis olid esimesed lükked, mida ta seal tegi?
  • Kuidas käis USA turule minek?
  • Kui suur roll on TM edus turundusel?
  • Mida peame arvestama, mis vahe on eestlase ja rumeenlase vahel?
  • Millised on turunduse põhimõtted, mida TM alati jälginud olete?
  • Kuidas saada trial kliendist pikaajaline klient?
  • Kuidas vältida seda, et klient minema teie juurest ära läheb?
  • Kuidas on TM kliendi eluea väärtust kasvatanud ja tõstnud?
  • Kuidas ehitada hea maandumisleht, kus otsija muutub kliendiks?
  • Kuidas käib uue disaini tegemise protsess?
  • Kuidas saada ca 25% oma klientidest soovitama?
  • Affiliate programmi ülesehitamine, et see päriselt töötaks – mis nõu annaks Priit?
  • Kuidas jaguneb 2 miljoni suurune turunduseelarve ja kui suur on tiim?
  • SMS turundus – näited, kus seda kasutada saab?
  • Kuidas eristub TM USA turul teistest teenusepakkujatest?
  • Mida väljakutseid toob kaasa ca 30% iga-aastane kasv
  • Kuidas käib tuumiktiimi hoidmine?
  • Börsile minek – miks ja kuidas see protsess üldse käib?
  • Touchpoint – kuidas selle toote arendamine ja turundamine on käinud, mis on olnud suuremad väljakutsed?
  • Kuidas selle kõige juures Priit end terve ja värskena hoiab?
  • Kuidas Priit ettevõtjana oma “nälga” hoiab, et selles mängus olla?
  • Portfelli ehitamine
Priidu ettevõtmised:
Podcast on vaadatav siit:

Turunduslabor
Digiagentuur Lavii 
Marathon Studios 

Jaga ka sõpradele, kellel võiks sellest kuulamisest kasu olla. Aitäh!

Rohkem osasid

Subscribe