#39 Marek Unt “Kuidas välja töötada selgeid sõnumeid ja mida teada rahvusvahelisest PR maailmast”

Kes on Marek Unt?

Marek Unt on ilmselt kõige rohkemates Eesti ükssarvikutes töötanud eestlane – Playtech, Skype, Wise ja Bolt. Esimesed 10 aastat oma tööelust tegeles ta hoopis klienditeeninduse ja teenuseprotsesside juhtimisega tehnoloogiaettevõtetes (esimestes Eesti startuppides Playtech ja Skype), karjäärimuutuse kommunikatsioonimaailma tegi alles 30-aastaselt.

Ta alustas JLP nimelises büroos (mis on täna osa Milttoni agentuurist) konsultandiredeli esimeselt pulgalt ja leidis end kiirelt tehnoloogiakliente teenindamast, üheks neist Wise, mille asutaja Taavet Hinrikus ta appi kutsus. Esimene ülesanne PR-agentuuris oli kirjutada pressiteade uue ketšupi lansseerimiseks. Mõne aasta möödudes oli ta aga partnerirollis, mentoriks büroo üks osanikke, üks legendaarsemaid Eesti kommunikatsioonieksperte ja Arvamusfestivali ellukutsuja Kristi Liiva.

Marek on aidanud PR-i ja sõnumi paikaseadmisega kliente nagu Scoro, Yaga, Katana, Rendin, Cachet, Planet42, Respiray, Grüfin ja Single.Earth. Turunduse kõrval on ta tegelenud DJ-töö ja muusikaga, näiteks kaasa teinud lauljana Genka ja Paul Oja albumil. Ja kui ta seda mulle ütles, panin ma alles pildi kokku, et just tema oli 2015 Eesti muusika auhindade videos Genka kõrval laulus Jeesus Presley. Ja see lugu on mul ikka playlistis väga palju kedranud. Peale podcasti kuulamist minge otsige üles ja nautige refrääni “Me kõik lähme lolliks omamoodi…”

Küsitud küsimused:
  • Milliseid ettevõtete probleeme lahendasid minevikus ja milliseid nüüd?
  • Kuidas rahvusvahelise PR-i puhul pannakse paika strateegia ja mis on olulised komponendid?
  • Kuidas leida endale Poolast hea partner?
  • Mis sind PR-i puhul ohkama ajab?
  • Nõuanded ajakirjanikuga suhtlemisel
  • Mida peaksid turundajad ja juhid paremini PR-i osas mõistma?
  • Kuidas käib Boltis kommunikatsiooni tiimi ülesehitamine?
  • Mis väljakutseid tõi ettevõtete kasv 200lt inimeselt 1000le kommunikatsiooni ja sõnumi osas kaasa?
  • Mida tähendab positsioneerimine ja sõnum?
  • Miks üldse selge ja järjepidev sõnum oluline on?
  • Kuidas uut turgu valida?
  • Mis peab paigas olema, et uuel turul oma brändi vastu usaldust tõsta, rohkem müüke saada ja klientide lojaalsus välja teenida?
  • Sul on 4-nädalane sõnumi sprindi töötuba – mida seal tehakse ja mis etapid läbitakse?
  • Mis on “message house” dokument ja miks seda vaja?
  • Mis on 4-nädalase sprindi kõige raskemad kohad ettevõtetele?
  • Milline on kirjutamise protsess ja kuidas hästi kirjutada?
  • ChatGPT – palju ja mille jaoks kasutad?
  • Kas AI võtab copywriteritelt töö ära?
  • Mis on teadmised ja põhimõtted, mida tahaksid kuulajatele vaatajatele kaasa anda?
Mareki ettevõtmised:
Podcast on vaadatav siit:

Turunduslabor
Digiagentuur Lavii 
Marathon Studios 

Jaga ka sõpradele, kellel võiks sellest kuulamisest kasu olla. Aitäh!

Rohkem osasid

Subscribe